Progetto Erasmus: Blended Learning in English Language Teaching

Anno scolastico 2022/2023

Progetto Erasmus: Blended Learning in English Language Teaching

Presentazione

Durata

dal 1 Settembre 2021 al 31 Agosto 2023

Descrizione del progetto

Nella call di Ottobre 2020 il Liceo Joyce ha ottenuto l’approvazione del progetto ERASMUS PLUS KA2 dal titolo Blended Learning in English Language Teaching di cui è coordinatore. La sovvenzione approvata per la realizzazione del progetto per tutto il Partenariato, è pari a Euro 125.286,00. I partners partecipanti sono la Spagna, la Turchia, l’Italia, l’Inghilterra e il Portogallo Le date di inizio e fine progetto sono 01/09/2021 – 31/08/2023.

L’obiettivo primario del progetto è quello di combinare i metodi didattici tradizionali con i materiali tecnologici e modelli di apprendimento digitale. Quindi la formazione dei docenti si svilupperà contemporaneamente a quella degli studenti in una dimensione di cooperazione e collaborazione internazionale.

 

Blended Learning in English Language Teaching (autorizzazione 2020-1-IT02-KA226-SCH-095643, Programma Erasmus+ Call 2020 KA2 Partenariati Strategici per l’Educazione Digitale KA226 – Settore Istruzione scolastica)

 

 

 

The ERASMUS PROJECT PUS KA2  is called Blended Learning in English Language Teaching. The technological developments in the 21st century have sparked a great deal of transformation in education. Especially, technologically equipped classrooms with smart boards enable all students to benefit from e-contents much more efficiently and effectively. Students’ devices such as tablets, computers, laptops, smartphones, and e-readers also make them learn and practice the subjects again and again with the help of using them anytime and anywhere. So, the advantages of technological devices make learning more accessible and practical for students.

The motivation for the creation of this project was primarily the need for online education tools. The advantages of the devices with ease of transport and internet connection in reinforcing the subjects make mobile learning and face-to-face training complement each other. Thus, compared to traditional learning approaches, blended learning provides a learning model with superior features.

ALLEGATI

m_pi.AOODRLA.REGISTRO UFFICIALE(U).0030231.13-10-2020

m_pi.AOODRLA.REGISTRO UFFICIALE(U).0033503.05-11-2020

Elenco corsisti 4a edizione INPS PassWeb Avanzato dic.2020

Skip to content